Nem minden reklámanyag hatékony. Sokszor előre nehéz eldönteni, melyik lesz eredményes, melyik nem. Ehhez ad segítséget az alábbi cikkünk.
1. Esztétikai káosz
Soha ne használjuk ki a rendelkezésünkre álló felületet teljes egészében, vagyis ne érjenek a betűk „faltól-falig”. Ellenkező esetben úgy érezzük, hogy a szöveg szinte kiesik a helyéről, zavaró a szemnek és esztétikailag sem nyújt kellemes látványt.
2. Betűdzsungel
Épp ilyen zavaró az is, ha szöveges tartalom esetén több betűtípust és betűcsaládot használunk, pláne ha ezt még különböző színekkel is bonyolítjuk. Természetesen lényeges, hogy kiemeljünk fontosabb elemeket a szövegben, de ezt megtehetjük úgyis, ha megmaradunk egy betűcsalád alkalmazásánál és annak vékonyabb, vagy vastagabb betűit használjuk, esetleg a betűméreten változtatunk.
3. Szövegkiemelés zűrzavara
A szövegkiemeléssel okosan kell bánni, mert ha túl sok szövegrészt emelünk ki, akkor gyakorlatilag azt érjük el, mintha az egész szöveg ki lenne emelve, vagyis megint nem látjuk, hogy mi a fontos. Az sem mindegy, hogy merre zárjuk a betűket a szöveg szerkesztésénél.
Tanulmányok, hosszabb szövegek esetében esztétikus és célszerű is a sorkizárt elrendezés alkalmazása, honlapok, újsághirdetések esetében viszont kifejezetten zavaró, mivel szétesik a szöveg ennek alkalmazása során és nehezen olvashatóvá válik.
Reklámtáblák, plakátok, esetében ugyanilyen zavaró a mindenáron középre rendezett szöveg alkalmazása. Vannak esetek, amikor ez esztétikus, azonban több soros hirdetés esetén nem jó a szemnek, ha ugrálni kell a sorok kezdésénél, és megfigyelések szerint gyakran átugorjuk az ilyen szövegeket.