A kis- és nagyvállalatok körében is kedvelt reklámeszköz az autódekoráció. Nem véletlen ez, hisz amellett, hogy egy ingyenes reklámfelületről van szó, óriási értéke, hogy rendkívül sokan és sok helyen láthatják. Mégis mire érdemes figyelni, ha dekoráltatni szeretnénk céges autóinkat?
Mint tudjuk, az autó lépten-nyomon ki van téve az időjárás viszontagságainak, a rajta levő dekorációtól ezért azt várjuk, hogy „strapabíró” legyen.
Sokan kérdezik tőlem, hogy milyen minőségű fóliát érdemes az autódekorációhoz használni.
Tapasztalatom szerint az utóbbi években jelentősen változott időjárásunk. Télen extra hidegnek, nyáron hosszantartó magas hőhatásnak vannak kitéve kültéri dekorációink. Emiatt mindenképp ún. 7 éves fóliákat és laminált vinileket szükséges használni. A tartósság érdekében azt javaslom, hogy kerüljük a nagyon apró és vékony betűk használatát, amit jobban megkezdhet az időjárás, valamint figyeljünk az autók tisztítására és kerüljük a gőzborotva gyakori használatát. Utóbbi ugyanis megsértheti a dekorációt, kárt okozva annak minőségében, ezért finomabb tisztítási módszert érdemes alkalmazni. Ha mégis megsérül, elhasználódik a dekorációnk, pótoltassuk minél előbb a hiányzó betűket, elemeket, mert egy „lestrapált” dekoráció könnyen negatív reklámmá válhat. A legtöbb dekorcég gondosan őrzi elkészült munkáit archívumában, tehát a pótlás általában megoldható.
A hagyományos öntapadós fóliák használata mellett egyre több „becsomagolt” autót láthatunk az utakon. Ez azt jelenti, amikor is az egész autót tetőtől talpig, esetleg egy nagyobb részét befóliázzuk. Ehhez ún. 3D-s fóliát használunk, ami biztosítja a megfelelő rugalmasságot, ami az ívekre igazításhoz szükséges. Ez a megjelenési forma kétség kívül nagyon látványos, figyelemfelkeltő. Az ára természetesen jóval meghaladja a hagyományos dekorálás költségeit.
Költségkímélő, viszont látványos megoldás a hagyományos és a csomagolt dekorálás ötvözete. Ilyenkor a tervezés során az autó viszonylag sík részeit használjuk nyomtatott képi anyag megjelenítésére, a szöveges részeket pedig hagyományos betűvágással oldjuk meg. A nyomtatáshoz 2D-s fóliát használunk, ami az enyhébb ívek bevonását lehetővé teszi. Látványos, tartós, mégis megfizethető dekorációt kapunk eredményül.
TIPP!: Akik féltik az autó fényezését, a motorháztetőt ne használják reklámfelületnek, mert a nagy meleg miatt szinte ráég az autóra a fólia, ezért itt nehéz a dekoráció eltávolítása.
Az autódekorációkról érdemes még megemlíteni, hogy komoly részt vállal a cég imázsának alakításában is. A cég arculatához illő autódekor, melyet potenciális vevőink, partnereinek nap, mint nap láthatnak, növelhetik a cég súlyát, hiszen minél több céges emblémával ellátott autóval találkoznak, annál egységesebbnek, nagyobbnak, megbízhatóbbnak gondolják a vállalatot. A bizalom kialakításának fontosságát pedig talán nem is kell külön hangsúlyozni, hiszen egy kisvállalat esetében elengedhetetlen feladat.
Mindenképpen érdemes tehát a kisvállalkozásoknak is számolni ezzel a reklámfelülettel!